Bukankan bersyukur dengan nikmat yang Allah beri selama ini, lebih baik dari mengeluh (;

si kecil di bumi yang besar

abuhanifah:

Di dalam ayat Al Quran ada dijelaskan tentang kedudukan roh ketika tidur ini, dan memang Allah SWT memegang roh orang yang mati dan ketika tidurnya, dan melepaskan kembali sampai waktu yang ditentukan.

Firman Allah SWT maksudnya: “Allah memegang jiwa (orang) ketika matinya dan memegang jiwa orang yang belum mati di waktu tidurnya; maka Dia tahanlah jiwa orang yang telah Dia tetapkan kematiannya dan Dia melepaskan jiwa yang lain sampai waktu yang ditentukan. Sesungguhnya pada yang demikian itu terdapat tanda-tanda kekuasaan Allah bagi kaum yang berfikir”. (Az Zumar ayat 42)

Bersyukur kita masih dibangkitkan.

abuhanifah:

Di dalam ayat Al Quran ada dijelaskan tentang kedudukan roh ketika tidur ini, dan memang Allah SWT memegang roh orang yang mati dan ketika tidurnya, dan melepaskan kembali sampai waktu yang ditentukan.

Firman Allah SWT maksudnya: “Allah memegang jiwa (orang) ketika matinya dan memegang jiwa orang yang belum mati di waktu tidurnya; maka Dia tahanlah jiwa orang yang telah Dia tetapkan kematiannya dan Dia melepaskan jiwa yang lain sampai waktu yang ditentukan. Sesungguhnya pada yang demikian itu terdapat tanda-tanda kekuasaan Allah bagi kaum yang berfikir”. (Az Zumar ayat 42)

Bersyukur kita masih dibangkitkan.

(via seekingforjannah)

Salam Jumaat

Salam Jumaat

2193 : Jika wujud mesin mengundur masa
Pasti ramai antara kita suka Berebut untuk mendapatnya
Untuk aku
Tak mengapa
Biar masa tak kembali
Kerana dulu aku jahil !
Tuhan tak pernah fikir
Main redah cara hidup
Terima kasih Tuhan sudi menegur Waktu tersungkur
Aku rasa syukur
Sebab Tuhan tak pernah kisah sapa aku dulu
*nasib baik tak wujud mesin masa Doremon

— HawaMohamad

2192 :
Oleh kerana perubahan masa kerja
Shif petang ke pagi
Ini lah akibatnya
Sudah hampir jam dua
Mata tak mahu pejam
Esok nak bangun awal oiii @__@

— HawaMohamad

2191 :
Cara cara mengetahui apakah si dia jodoh kita
Bila nampak si dia
Cuba buat buat tanya
“Nak ke mana tu?”
Kalau dia jawab
“Tak ke mana”
SAH lah si dia jodoh kita
Kata orang orang tua
Kalau dah jodoh tak ke mana ye tak?
:p

— HawaMohamad

Usaha tak setanding kedudukkan harapan setinggi gunung daik bercabang tiga!

Usaha tak setanding kedudukkan harapan setinggi gunung daik bercabang tiga!

Hati

Bertahan apa adanya
Selagi mampu terima
Walau sakit berberapa kali
Tapi tetap menyerah diri
Biar letih menanggung sedih
Masih setia dan gigih

Hati

Bertahan apa adanya
Selagi mampu terima
Walau sakit berberapa kali
Tapi tetap menyerah diri
Biar letih menanggung sedih
Masih setia dan gigih

2189 :
Andai mampu ku ulang masa
Sudah pasti ku serahkan jiwa raga
Pada yang Esa
Dari awalnya
Sebelum aku terbuai lalu dek masa
Zaman remaja yang tak terjaga
Segala benda ingin ku cuba
Membawa aku ke arah durjana
Bagai neraka itu tiada
Ibarat dunia adalah Syurga
Tak sedar ia sementara

— HAWAMOHAMAD

Senja nan merah

Senja nan merah

Selamat malam sayang
Tidurlah
Sayangku
I love you

Selamat malam sayang
Tidurlah
Sayangku
I love you

Sentiasa
Selalu
Ada
Dahulu
Rindu!

Sentiasa
Selalu
Ada
Dahulu
Rindu!

Jangan pura-pura cinta
dia pun ada hati juga
Kalau tak de niat bercinta
Baik layan macam kawan je
Bukan buat ala-ala istimewa!
Nanti keciwa jadinya

Jangan pura-pura cinta
dia pun ada hati juga
Kalau tak de niat bercinta
Baik layan macam kawan je
Bukan buat ala-ala istimewa!
Nanti keciwa jadinya